12 August 2014

Curtain Close: Robin Williams Found Dead From Apparent Suicide. He was 63.


What can I say? Pagi yang gelap semakin gelap apabila bangun dan terbaca mengenai pemergian salah seorang pelakon komedi yang aku minati iaitu Robin Williams.

Beliau dijumpai tidak bernyawa dan disyaki mati di atas asphyxia (udara tidak sampai ke paru-paru). Polis yang handle kes ini mengesyaki kematian ini barangkali akan di klasifikasikan sebagai bunuh diri. Menurut keluarga Robin Williams, pelakon komedi itu sememangnya mengalami depressi yang tinggi sejak beberapa ketika dahulu. Dan ini kemungkinan menjadi punca mendiang ingin membunuh diri.

Well, what can I say?

Kadang-kala apabila kita mempunyai segalanya, ia mungkin masih tidak mampu mengisi kekosongan dalam hati jika tidak berlandaskan apa-apa. Apabila kita terlalu "hidup" di dunia tiada kepercayaan terhadap agama yang kuat, kita akan menjadi lemah sehingga tewas kepada diri sendiri.

Aku sedih kerana mendiang adalah salah seorang yang paling banyak memberikan inspirasi kepada masyarakat melalui lakonan, mesej-mesej yang disampai menerusi filem. Namun, ia masih memberi satu pengajaran kepada semua iaitu,

"Kadang-kala senyuman dibibir, mampu menyorokkan hati yang sedih".
Post a Comment

Let's Interact!

me>