25 September 2013

Saeeda Vorajee (Sahara Knite): A Muslim And A Professional Pornstar


Wow.. dunia ni sekarang aku tengok semakin liberal dan semakin universal. Ingat tak dulu sewaktu perkataan "seks" sendiri menjadi suatu benda yang taboo? Selepas tu kita semua terkejut bila terkeluarnya video-video mahasiswi bertudung berzina di tangga la, di taman la, malah ada yang atas motor. Kita semua terkejut dan terpegun dulu. Sekarang? Ia seolah dah sebati dalam kehidupan kita.

Dan, kita juga mempunyai seorang muslim yang aktif dalam industri filem lucah antarabangsa. Ye, walaupun bukanlah orang kita, tapi beliau merupakan seorang saudara kita yang beragama Islam. Sesuatu yang baru tu.

Actually, ia tidaklah sebaru yang mana. Malah kalau nak diikutkan, Saeeda Vorajee atau lebih dikenali dengan nama pentas beliau, Sahara Knite ni sebenarnya dah lama berkecimpung dalam bidang ni. Dan tujuan aku menulis post sebegini bukan sebenarnya untuk mempromosikan dia, tapi kalau boleh jadikan la iktibar dan sempadan ye wahai pembaca sekalian.

Bukan aku yang tentukan dosa pahala sesiapa. Bukan aku bagi rezeki pada orang. Semuanya adalah di atas tangan yang Esa. Biarlah Sang Pencipta kita menentukannya.


Dan sebagai info terhadap actress lucah ini, beliau merupakan seorang beragama Islam yang originnya dari India. Ibubapa Sahara Knite ni berhijrah ke kota London pada tahun 60an. Bliau juga menerima didikan yang baik oleh ibubapanya sejak kecil dengan memakai hijab sejak berusia 5 tahun dan melangkah kaki ke masjid setiap hari.

Sebelum memasuki industri filem lucah ini, Sahara Knite pernah bekerja di dalam bidang fesyen selama 11 tahun. Dan sudah tentunya, perubahan karier ini di rahsiakan daripada ibubapa beliau sehinggalah terkantoi dengan sepupu beliau yang memberitahu ibubapa Sahara Knite selepas melihat aksi beliau di salah sebuah program di kaca television.

Kini, Sahara Knite sudah dibuang oleh sebahagian besar keluarganya. Bukan itu sahaja, beliau telah banyak menerima ugutan bunuh dan beliau tetap dengan pendiriannya iaitu beliau akan terus beragama Islam. Dan oleh kerana itu, beliau tidak merokok, tidak minum arak, tidak makan makanan haram. Di samping itu, beliau juga beritahu bahawa walaupun beliau merupakan pelakon lucah, tetapi beliau tetap solat 5 waktu sehari dan membaca al-Quran.

So.. anda semua di luar ni. Bagaimana la agaknya ye? Semua dia ikut tapi tang "menjaga kehormatan diri" tu yang tak diikutnya... Apa-apa pun marilah kita berdoa agar satu hari nanti beliau akan kembali ke pangkal jalan. Bukan kita yang tentukan dosa pahala, jadi... yang baik jadikan teladan.. yang buruk, jadikan sempadan.

Wallahualam.

p/s: Sesiapa peminat drama siri The Game Of Thrones mesti pernah nampak muka pelakon ni.
Post a Comment

Let's Interact!

me>