30 September 2013

Lose Weight Without Any Pills. (Translate Malay)


Ramai orang di luar sana yang menginginkan bentuk badan yang cantik serta menarik. Ada yang suka pergi gim. Ada yang suka berdiet sakan. Dan ada juga yang suka ambil jalan yang mudah iaitu dengan memakan pil-pil kurus bagi membantu mereka mencapai sasaran itu.

Menggunakan pil-pil kurus ni, bukanlah suatu tindakan yang bijak sebenar. Ada pil yang dijual di luar sana yang berkesan, tetapi banyak juga yang meninggalkan kesan yang buruk terhadap badan tidak kira untuk jangka masa yang pendek ataupun panjang. Terdapat pelbagai rekod kecacatan yang dialami oleh pengguna yang terlalu percayakan pil-pil kurus ini. Dan sebolehnya, kita patut hindari musibah ini.

So... kalau anda semua nak tahu, nah.. aku bagi tips-tips macam mana nak hilangkan berat badan tanpa ubat-ubatan. Ia senang dilakukan dan lebih menjimatkan.

- Jangan berlapar.
- Ambil sesuatu yang pahit sebelum makan.
- Minum 8 gelas air sehari.
- Elak minum minuman bergas.
- Kurangkan pengambilan garam.
- Ambil sarapan pagi.
- Makan dengan perlahan-lahan.
- Kunyah makanan kepada cebisan yang lebih kecil.
- Kunyah gula-gula getah jika ada keinginan makan snek ringan.
- Order minuman yang tidak manis apabila makan di gerai atau restoren.
- Makan lebih banyak sayuran dan buahan.
- Jangan timbang berat badan setiap hari.
- Simpan satu diari untuk catit progree makanan dan ganti dengan alternatif yang lebih sihat.
- Tumpukan perhatian untuk menjadi sihat... bukan sekadar untuk kurus.

Haa.. anda semua dipersilakan cuba tips-tips di atas ini dan lihat hasilnya dalam 2-3 bulan. Memang betul, tiada jalan pintas untuk kurus sebenarnya. Nak gain sesuatu, mestilah ada pain juga. So.. teruskan usaha anda semua ye. Dan kalau nak tau kenapa perlu lakukan tips-tips di atas, try buat dahulu. Dan anda akan alami dan fahami sendiri kenapa berbuat demikian nanti. Selamat berkurus!!


Post a Comment

Let's Interact!

me>