29 May 2012

Fakta-Fakta yang Cool!!

Semasa aku tengah mentelaah dan browsing internet ini, aku terbaca mengenai fakta-fakta menarik di dunia ni. Ada sesetengah tu aku rasa kelakar dan ada sesetengah tu aku rasa macam pelik je fakta-fakta ni. Well, hari ni aku nak share dengan korang apa yang aku baca tadi.

1. 23% daripada punca kerosakan mesin fotostat di dunia ini adalah disebabkan orang duduk di atas mesin ini dan fotostat punggung mereka.


2. Secara fizikal, ia adalah mustahil bagi seekor babi untuk mendongak secara tegak ke langit.


3. 35% orang di dunia ini yang mempunyai "iklan" peribadi untuk mencari jodoh, adalah dari golongan orang yang sudah berumah-tangga.



4. Ia adalah sangat mustahil untuk anda menjilat siku anda sendiri.


5. Nama penuh anak patung Barbie adalah "Barbara Millicent Roberts.


6. Hati seekor udang terletak di kepalanya.


7. Kucing tidak boleh merasa gula kerana pada lidah mereka tidak terdapat tunas yang membolehkan mereka merasa perisa itu.

8. Otak tidak boleh merasa sakit. Walau pun ia merupakan main kepada semua deria pada tubuh badan manusia, namun tiada deria sakit terdapat pada otak. Kita merasa sakit kerana deria sakit yang ditrigger kepada otak dan otak beri arahan kepada tubuh untuk merasa sakit.


9. Periklanan billboard diharamkan di Alaska.


10. Terdapat sebuah bandar di Newfoundland, Canada yang dinamakan DILDO.



p/s: Punyai fakta-fakta menarik juga? Mari la kongsi ngan kami!

6 comments:

Unknown said...

nice bro ...:D

Unknown said...

http://www.spudinpunya.com/2012/05/admin-blog-ni-suka-dengan-penulisan-sp.html tengok link aku bagi ni bro ..

Jujurara said...

best info..:)

singgah dari belog sp..:)

KUFAZ said...

Tq2 anda berdua.... di atas sokongan anda... saya hargai sangat2.. :)

HiDDeN pRecIoUs said...

knape billboard x dibenarkan dkt alaska??

KUFAZ said...

urm.. susah nak agak la... kena tanya majlis perbandaran alaska cmtu... :)

Let's Interact!

me>