20 September 2012

COOLfm: Give Peace a Chance



"World peace must develop from inner peace. Peace is not just mere absence of violence.
Peace is, I think, the manifestation of human compassion" - Dalai Lama

Keamanan, kedamaian, kepermaian..... perkataan itu sudah acapkali kita dengar dan inginkan di sanubari tetapi sampai sekarang tidak mampu lagi kita nikmati. Sejauh mana pun kita pergi, berdiri, kita tidak akan terlepas dari dihidangkan dengan propaganda dunia ibarat ia merupakan makanan ruji kita. Sebagai salah sebuah station radio online, COOLfm kini berimejkan kedamaian dan permai bagi memanfaatkan keindahan internet dalam menghubungkan masyarakat untuk mempertengahkan nilai-nilai kedamaian yang ada pada diri setiap pendengar.

Keceriaan dan kegirangan masih lagi menjadi aspek dan sebahagian komponen COOLfm cuma kali ni, ia lebih berteraskan kedamaian...

Dunia kita sekarang sudah teruk dengan propaganda, politik, kesesatan media dan misi COOLfm kali ni adalah untuk mengajak para pendengar supaya mencari "sesuatu" yang tersembunyi jauh di dalam sudut hati bagi menemui kedamaian itu sendiri. Seperti yang telah aku quote daripada Dalai Lama di atas, keamanan dan kedamaian lahir dari dalam diri sendiri. So, dengan lahirnya "damai" di hati sanubari setiap masyarakat, "keamanan" itu akan mengikut sekali.

Misi COOLfm kali ni lebih kepada keperibadian dan kekuatan kesatuan sejagat. Tidakkah kita merindui saat-saat di mana masyarakat saling hormat menghormati, berbudi pekerti dan berkualiti dalam setiap aspek? Berbanding dengan masyarakat yang kini alpa dan leka oleh keduniaan dan buta disesatkan oleh media-media yang mewujudkan warga-warga plastik yang hanya menggilakan sesuatu yang tidak pasti serta mengagungkan sesuatu yang tidak bermoral..

So, marilah kita sama-sama stay tune dengan COOLfm di dalam arus yang baru, padat serta berat.. namun persembahan yang akan ditunjukkan masih beraliran santai... pastinya anda akan selesa di sana..
Dan mari kita sama-sama berjuang demi kedamaian...

Link: COOLfm Radio Station

p/s: "You may say I'm a dreamer.... but I'm not the only one" - John Lennon.


2 comments:

Unknown said...

Support Keamanan dan Kemanusiaan!

KUFAZ said...

yes bro!! kiter support demi anak2 kita masa depan nanti!!

Let's Interact!

me>