17 November 2012

Tersembam!


Sejak kebelakangan ni aku jarang menulis dalam blog ni kan? As a matter of fact, kalau aku post pun just some tipikal stuff that nothing to wonder in any entry. Well, to be frank, ramai yang asyik bertanya kepada aku kenapa slow post entry-entry di channel ini. Dan tiap kali pun, aku akan explain sebegini.

This channel is merely on what my point of view and the source of my writings will be dealt base upon what I do, what I experience and what I have in mind. So, I guess it's not my style kalau asyik post tapi entry-entry yang aku keutaraan semuanya sekadar "asal ada entry, ok". Aku tak suka begitu. Many blog-blog out there menulis bukan for the sake of passion writing. Ada yang berpassionate dan aku berbangga adanya penulis sebegitu. Tapi ada segelintir yang menulis hanya sekadar inginkan trafik yang tinggi tanpa ada apa-apa isi sebenarnya.

For me, aku lebih gemar post something yang boleh sedikit sebanyak digest bersama. Aku mungkin tak sepintar para penulis untuk Insight Circle, tapi andai ada benda yang aku boleh share, aku akan share jugak atas nama konsep "peng-hebahan ilmu atau info". Dunia sekarang sangat-sangat fragile seperti yang kita dapat lihat kini. Semuanya sama sahaja tetapi yang membezakannya adalah ilmu. So, it is best if we have the hobby of reading and collecting as many knowledge as possible. So aku harap dengan meluangkan masa mentelaah info-info di channel ini, pembaca dapat informasi. Kalau tak banyak pun sedikit.


So, I guess there is no use kalau seorang penulis tu menulis atas dasar sekadar menulis tetapi hanya memberi input yang kecil. Well to say the least, channel ini juga tidaklah sehebat yang mana, cuma membicarakan sedikit sebanyak pendapat yang aku ingin sampaikan sahaja. Namun, perhaps tak salah andai aku katakan ia lebih baik daripada sekadar post gambar-gambar lucu dan letak caption sahaja sebagai tanda "yess.. aku ada entry dah". That's just not me.

Dalam kesibukan aku dalam bekerja di sebuah syarikat swasta dan menguruskan bisnes aku yang Alhamdulillah, semakin berkembang ini, aku mungkin akan cuba selitkan jugak masa untuk menulis di ruangan penulisan aku ini untuk meluahkan pendapat aku dalam apa jua perkara. So, stay tune kepada The Kufazuke Show!

p/s: Thanks kepada semua pembaca setia channel ini! I salute you!

No comments:

Let's Interact!

me>