22 June 2013

Jerebu!


Salam semua. Hari ni hari Sabtu. Tapi keadaan kat luar tu tak seceria hari Sabtu yang sepatutnya. Aku tau, korang pun terasa juga sebenarnya. Maunya tak, langit tak seindah selalunya kot oleh sebab JEREBU!

Aku pergi ofis hari ni naik tren. Dari dalam tren aku dapat lihat betapa sempitnya ruang untuk mendapat fresh air di luar. Warna langit kelabu je dan bangunan-bangunan tinggi memang dah macam tenggelam dah. Nampak kelam dan tak bermaya. Tak indah.

Badan aku dah terasa macam sakit pun ada sebab hirup udara yang tidak nyaman ini. Dan orang ramai seakan sakit je muka sorang-sorang. So, aku harap korang semua akan menutup mulut dan hidung korang dengan penutup muka yang banyak dijual di luar sana ok. Sebab teruk kalau sakit kerana jerebu ni. Nak-nak ia melibatkan paru-paru. One of the main sistem untuk hidup.

Owh hujan. Tak kiralah semulajadi atau buatan, turunlah. Wash away the impurities.
Take care y'all!

p/s: Minum air secukupnya tau!
Post a Comment

Let's Interact!

me>