19 July 2013

Alvin & Vivian: We Can't Stop?


Hmm... Langkah demi langkah.. ke lubang jua perginya.
Berani punya berani, ke penjara juga mereka ini, akhirnya.

Mula-mula aku rasa mereka ni just nak having fun dengan aksi seks dalam video mereka sahaja. Dan juga ingin menjadi model/pelakon porno yang berjaya. Langkah itu silap.

Selepas itu, mereka ingin kononnya try mempelbagaikan kemeriahan beragama dan bangsa di Malaysia ini dengan mempersenda dan tidak mengambil hati serta sensitiviti umat Islam di Malaysia ini. Langkah itu juga silap.

Maybe mereka rasa yang mereka mampu untuk memecah tradisi dan juga menjadi pioneer dalam bidang/konsep yang mereka ingin tonjolkan. Tetapi mereka tidak boleh lakukan sebegitu di Malaysia. Negara lain mungkin boleh. Langkah itu juga silap.

And akhirnya, mereka di tahan di atas tiga pertuduhan.


So, untuk fakta, aku just petik berita daripada Bernama;


"Blogger seks, Alvin Tan dan Vivian Lee telah dihantar ke penjara - Alvin ke Penjara Sungai Buloh manakala Vivian telah dihantar ke Penjara Kajang - selepas menghadapi tiga pertuduhan berhubung tindakan mereka mempersendakan umat Islam dan Ramadan dalam Facebook serta mempamerkan gambar-gambar lucah dalam blog mereka. Mahkamah Sesyen juga telah mengenakan hukuman keras terhadap mereka apabila mereka dinafikan ikat jamin.

Pasangan kontroversi ini pada Khamis mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini terhadap tiga pertuduhan terhadap mereka.

Pertuduhan terhadap Alvin atau nama penuhnya Tan Jye Yee, 25, dan Vivian atau nama penuhnya Lee May Ling, 24, dibacakan di hadapan Hakim Murtazadi Amran.

Bagi pertuduhan pertama, mereka didakwa bersama-sama menerbitkan satu penerbitan menghasut di laman Facebook 'Alvin and Vivian - Alvivi' di pautan https://www.facebook.com/alvivi.swingers iaitu kandungan gambar dan komen yang bertajuk "Selamat Berbuka Puasa (dengan Bak Kut Teh..wangi, enak, menyelerakan!!!" yang mengandungi logo Halal.

Pasangan itu didakwa melakukan kesalahan itu pada 10.48 malam antara 11 Julai dan 12 Julai lepas di 568-14-18, Kompleks Mutiara Jalan Ipoh, Batu 3 1/2, di sini.

Mereka didakwa mengikut subseksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948.

Bagi kesalahan pertama kali, mereka boleh dikenakan denda maksimum RM5,000 atau penjara maksimum tiga tahun atau kedua-duanya dan bagi kesalahan berikutnya, boleh dipenjara maksimum lima tahun jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua, Tan dan Lee didakwa mempamerkan gambar-gambar lucah di http://alviviswingers.tumblr.com/ di tempat sama, antara 6 Julai dan 7 Julailepas, antara 9 malam hingga 2 pagi.

Mereka didakwa mengikut subseksyen 5(1) Akta Penapisan Filem 2002 yang membawa hukuman denda minimum RM10,000 atau maksimum RM50,000 atau boleh dipenjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan."

So, ibarat lagu Miley Cyrus, 'We Can't Break', well, mungkin di sini saatnya mereka akan berpisah. Penjara Sg. Buloh dan Kajang. Selamat rabak la anda ye.

p/s: Teringat drama siri Prison Break.

2 comments:

bukankosong said...

berani buat berani tanggung

padan muka!

KUFAZ said...

betul tu...

dan mereka menanggungnya sekarang.

Let's Interact!

me>