27 February 2012

Anda Tahu Anda sudah Terpengaruh dan Terjebak Bila.......

Hai semua... Ramai yang suka menonton tv, wayang, mendengar radio dan sebagainya... Semestinya bagi yang betul-betul menggemari sesebuah rancangan tv, mereka akan sedikit sebanyak terpengaruh, sama ada dengan tag line, catch phrase atau ayat-ayat yang terdapat dalam skrip rancangan tersebut... (in fact, aku juga adalah seorang daripada mereka... so, you are not alone... hehe)

So, ini just a few situation yang buat anda tahu anda sudah terpengaruh ye... enjoy!!


Apabila anda ingin menegur rakan atau orang lain, anda akan cakap, "Waddap!" dan mengakhiri dengan ungkapan, "it's going to be legend....wait for it....dary".. (terjebak dgn watak Barney dalam How I Met Your Mother)









Apabila anda rasa lapar, anda teringin sangat-sangat nak makan di "White Castle". (Terjebak dgn restoren yg terdapat di movie "Harold and Kumar").







Apabila anda ingin meminta laluan daripada orang lain, anda akan cakap , "Excuse me, can I pass away?" dan berkata, "Ala... yang gitu-gitu" apabila ingin menerangkan keadaan sesuatu. (Terpengaruh dengan ayat-ayat yang dipopularkan oleh Saiful Apek).









Apabila anda hendak memperkenalkan barang misalnya lampu suluh yang ada LED ultraviolet kepada orang lain, anda berkata, "Lampu suluh ajaib!". (Terpengaruh dengan cara Doraemon keluarkan barang dari poketnya).









Apabila anda ingin mengiyakan sesuatu kenyataan atau pendapat, anda akan berkata, "Betul, betul, betul". (Terpengaruh dengan Upin dan Ipin).







Apabila anda ingin ngorat perempuan yang baru anda kenal, anda mulakan dengan ,"How you'd doin'?" (Terpengaruh dengan line dibawa oleh Joey dalam F.R.I.E.N.D.S).









Apabila anda cuba mententeramkan suatu keadaan yang stress, anda berkata, "Why so serious?" (Terpengaruh dengan line di bawa oleh Joker dalam movie The Dark Knight).







Haha.. actually pelbagai lagi quotes, line atau apa saja yg pernah dipopularkan di tv, website, wayang atau di mana saja menjadi pengaruh kpd orang ramai dan menjadi ikutan tanpa disedari.

Bagaimana dengan anda? Jika anda ingin tambah dan berkongsi tentang perkara yang tanpa kita sedar terpengaruh oleh media2 ini, sila tinggalkan diruangan komen di bawah ye?

sekian terima kasih...

Please leave your creactive and interesting response in the comment section belowww - (actually aku petik dari line Ray William Johnson... hehe..)

No comments:

Let's Interact!

me>