23 February 2012

Tanya Sama Syaitan : Apa sebab Dunia Huru Hara

Salam dan bertemu kembali...

Semalam aku tengah sedap duk lepak atas sofa bukak la satu channel kat Astro. Satu drama melayu sedang berkumandang. Aku malas la nak cakap channel apa dan tajuk drama. Kalau la Astro bayar aku, aku akan letak kat sini. Apa? Ingat ni ruang iklan percuma ke? :)

So, terdapat la satu situasi dalam drama melayu tersebut berbau sexist...

Lelaki : "Yang kau tu ego sangat kenapa? Ingat la kau tu PEREMPUAN"
Perempuan : "Eh, pergi jahanam la dengan kau. Sekarang semua perempuan macam ni sebab adanya LELAKI macam kau di dunia. Semua lelaki tak boleh diharap, semuanya tahu seks, seks, seks... semuanya pasal nafsu!!"

selepas tu aku terus jam... otak aku terus "ter"compose satu lagu... tak tau apa jadik pada cerita tu... So,


Let's sing a long!!

Tanya sama Perempuan, apa sebab marah?

Perempuan: Sebab lelaki semuanya tak ikhlas, hanya tahu puaskan nafsu saja.. tak ada lelaki yang berkualiti dalam hidup ni lagi. Cuba tengok, kaki rogol, cabul semuanya lelaki.


Tanya sama Lelaki,

Lelaki: Kami diciptakan oleh Allah dengan tuntutan nafsu. Even tercatat dalam hadis nafsu lelaki 1 berbanding akal 9. So.. nafsu is our king..Kami cuma normal. Yang buat kami macam ni, sebab environment, rakan-rakan dan lebih-lebih lagi, pengaruh media yang menaikkan nafsu kami. Masyarakat dunia terpengaruh dengan media tau!


Tanya sama Media,

Media: Sorry bro, it's not my fault.... Aku just ikut je apa yang "mereka" nak... sebab "mereka" yang kawal semua di dunia ni. Kalau tak, kami pun tak dapat carik makan... mereka tu siapa? mereka lah "Freemason".. atau "Illuminati"...


Tanya sama Freemason / Illuminati,

Freemason/ Illuminati: Wowowo.. Kami kawal semuanya sebab perjanjian dengan Dajjal al-Masih. Dari ekonomi, politik, pendidikan dan sebagainya kami terpaksa turutkan seperti apa yang Dajjal inginkan. Rancangan ni dah lama dan untuk persediaan untuk dia dibangkitkan di akhir zaman nanti. Kami dan Dajjal dah bersumpah untuk saling membantu... Dia beri kami kemewahan, dan angkat kami sebagai kuasa besar dunia, sekarang kami tolong dia untuk jayakan rancangannya je.


Tanya sama Dajjal al-Masih,

Dajjal al-Masih: Sebab dari sejak azali lagi aku dah berjanji pada Tuhanmu yang satu iaitu Allah, akan aku pesongkan akidah anak-anak Adam untuk mengikuti aku. Bila semuanya huru-hara dan berpecah belah dan melanggar perintah Allah, aku gembira!! hahaha...




ok, dalam otak aku suara Dajjal tu memang suara Jigsaw salam filem "SAW"... hehe..

Sekian, terima kasih.... komen dan view, tinggalkan di ruang komen ok? bye!!

ps: Entri ni hanya perbincangan terbuka sahaja.. masing-masing punya pendapat tersendiri... tapi kalau di fikirkan, cuba relate semua masalah seperti racial prob, ekonomi, politic, education dan sebagainya mengikut lagu ni, akhirnya ke setan jgak perginya... hahaha!!

6 comments:

akulah zali said...

bro, yg psal tanya sama lelaki tu: klw x silap aku nafsu lelaki 1 n akal yang 9. prempuan yg akal 1 n nafsu 9. tq

KUFAZ said...

ek eh... ko salah baca ni bro... hehehe...

akulah zali said...

seriusly bro. ni 1st time aku dgr nafsu lelaki 9, akal 1. der, prmpan yg byk nafsu bro tu sbab mreka kne dipimpin dgn kaum adam yg byk akal nye iaitu 9. ni bkn aku baru bace, dari kcik lg mmng aku dgr cmtu. cer ko cek blk..

KUFAZ said...

urm... dalam entry ni nafsu laki 1 akal 9 je aku tgk... ko salah baca eyh... hahahaha!!

akulah zali said...

owhh iye. maapkn adinda kkanda, adinda tidak perasan kan hehehe

KUFAZ said...

excited lebey ni.. hehe.. :)

Let's Interact!

me>